Nu doar mărimea contează !
Chiar dacă titlul v-ar induce o altă temă de discuţie, e vorba în cele ce urmează de o cu totul altă problemă. Se obişnuieşte, atunci când este vorba de transportul maritim şi fluvial, ca eficienţa acestui mod de a muta diverse chestii de colo-colo să fie pusă pe seama cantităţii mari de marfă ce poate fi operată cu nave. Ecologişti făcuţi la şcoala de duminică, obişnuiţi să saliveze a poftă de protest doar la auzul cuvântului „combustibil”, trăiesc însă cu impresia eronată, pe care am reauzit-o în cursul zilei de ieri, că navele sunt principalele vinovate de destabilizarea climei, a păturii de ozon şi-a dispariţiei şocâtelui de câmpie cu urechi maro.
„La cât de mari sunt, consumă de rup”, mi-a explicat zâmbind tâmp un june „verde” preocupat până-n ficaţi de soarta planetei unde-şi consumă existenţa semidoctă. În fapt, eficienţa transportului pe apă este dată tocmai de raportul scăzut al consumului de combustibil pe tona de marfă transportată. Şi cum păcăliciul nu s-a lăsat convins cu una cu două, pe principiul ca unii oameni au idei puţine dar fixe, i-am promis că voi căuta şi-i voi argumenta acest fapt.
Iată, deci, tinere domn Cosmin A., o „poză” care să te lămurească :
(Dacă insişti cu aberaţiile, jur că-ţi dau numele întreg!)
Lasă un comentariu
Blog Stats
- 105.693 hits
Tare trebuie sa te fi enervat tanarul in cauza de-ai rabufnit tu asa. Relax, ca asta-i viitorul tarii, aia de pe urma caruia speram noi sa ne luam pensiile. Vai de mama noastra. Toti le stiu pe toate, fara sa aiba macar bunavointa sa se intereseze desi mijloace de informare au slava Domnului.
Da’ calea ferata pe unde e? Ca un ceferist ce ma aflu ma chinuie problema 🙂 pe langa tonele de marfa transportata avem indicatori ca tren-kilometru, STB-uri (sute tone brute remorcate masurate in tonekm) dar si consumul specific adica tone motorina per STB-uri. Eram curios unde suntem pozitionati ca ramura in transportul global.