Pasager beat condamnat la închisoare
Lucrurile sunt simple ca bună-ziua şi pot fi rezumate astfel : un pasager mort de beat a acţionat mecanismul de fundarisire a ancorei pupa (în greutate de 18 tone) a unei nave de pasageri. Aflată în marş cu 18 noduri, nava a decelerat brusc până la a fi stopată. Nu ştiu ce s-ar fi întâmplat la noi dacă la bordul unei ipotetice nave de croazieră aflată în cursă între Constanţa şi Mangalia, eventual Burgas sau Varna (n-am să-nţeleg şi pace de ce, pe timpul verii, o astfel de cursă nu există !) s-ar fi petrecut un astfel de incident. Înclin să cred că ancora ar fi fost repoziţionată la post iar pasagerul trimis la culcare. Iată însă, ce s-a întâmplat în Statele Unite : marţi, 6 martie, un judecător federal, l-a condamnat pe Rick Ehlert la 4 luni de închisoare (două cu executare şi două de arest la domiciliu), urmate de 3 ani de de probaţiune, obligativitatea înscrierii într-un program de asistenţă a consumatorilor de alcool şi substanţe halucinogene şi 7500 de dolari amendă.
Telenovela apare în toată splendoarea ei într-un ziar din Tampa, Florida. Pe 27 noiembrie 2010, la orele 05.25 trecute fix, Rick Ehlert, pasager pe “MS Ryndam” s-a aventurat într-o zona în care în mod normal doar membrii echipajului au acces, şi-a pus pe mâini o pereche de mănuşi de lucru (protecţia muncii fiind, nu-i aşa ?, sfântă !) şi într-un zgomot asurzitor şi un nor dens de rugină, a acţionat mecanismul de eliberare de urgenţă a ancorei de pupa şi a celor 600 de metri de lanţ aferent. După toate acestea, calm şi senin s-a îndreptat spre zona piscinei de unde s-a gândit că unul dintre colacii de salvare ai navei ar fi cel mai potrivit souvenir care să îi reamintească de minunata, până atunci, croazieră. Speriat de faptul că dispozitivul de iluminare ataşat colacului a început să emită semnale, l-a aruncat în apă. După toate acestea s-a întors în cabină unde a provocat o banală ceartă domestică cu logodnica lui. care a pus absenţa acestuia din patul conjugal pe seama vreunei aventuri “pasagere”.
A urmat repoziţionarea ancorei la post de către echipaj dar şi trezirea şi “inventarierea” printr-un drill de abandon al celor 1600 de pasageri, comandantul “MS Ryndam” luând în calcul şi posibilitatea ca prezenţa colacului de salvare în apă poate avea legătură cu vreun gest disperat şi deci cu absenţa de la bord a vreunui pasager. Toate acestea au cauzat o întârziere de trei ore în programul navei şi nemulţumirea celorlalţi turişti, treziţi să admire un răsărit de soare inclus forţat în programul croazierei. Rick Ehlert a recunoscut în cele din urmă doar episodul cu colacul de salvare, eliberarea ancorei fiindu-i “atribuită” numai după vizionarea imaginilor surprinse de camerele de luat vederi.
În apărarea sa avocaţii au adus ca argument faptul că Rick Ehlert este un om de afaceri californian de succes, un workaholic aflat după mulţi ani de “trudă” în prima sa vacanţă, în timp ce procurorii au demonstrat că acesta ştia foarte bine ce face, fiind el însuşi proprietarul unui yacht de 50 de picioare lungime dotat cu un mecanism de ancorare asemănător cu cel al navei de croazieră. Într-o scrisoare în care-şi cerea scuze comandantului navei, Rick Ehlert mărturisea că : „Many people have asked me why I dropped the anchor. I believe that I was intrigued by the machinery and curious to see if I could operate it. I do remember trying to stop the anchor once it started moving, but it just kept going faster.”
Tot ca probă a acuzării a fost adus şi meniul complet al dezmăţului bahic al petrecăreţului: 3 sau 4 pahare de vin la ora 21.00 la cină cu logodnica lui; la ora 23.00 a părăsit cabina şi a mers la cazino unde un prieten i-a facut cinste cu un martini; singur şi-a comandat mai apoi 3 martini simple şi unul dublu; la închiderea barului a mai comandat 3 martini duble; în final, a spart un alt bar, dintr-o altă zonă a navei de unde a “achiziţionat” o sticlă de doi litri de vodcă “Grey Goose” din care, pâna să pornească circul, a ras mai bine de un sfert. Şi-a amintit apoi că este sub tratament medicamentos şi, cuminte, şi-a luat somniferul recomandat de doctor. Doar că, nu prea i-a fost somn şi-atunci…

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. 9 martie 2012 la 12:06

Lasă un comentariu

Laurentiu Mironescu

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why ...

Shipwreck Log

Probabil, cel mai bun blog "maritime&offshore". Pentru că e singurul...