Prima pagină > TeleJurnal de Bord > Telejurnal de bord, 14 mai

Telejurnal de bord, 14 mai

► Joi, 10 mai, în Marea Arabiei s-a produs un atac al piraţilor somalezi, fără precedent, dacă e să ţinem cont de dimensiunile navei deturnate şi capturate de către aceştia. Tancul petrolier „Smyrni”, pavilion Liberia, operat de către „Dynacom Tankers Management Ltd.” Grecia, transporta nici mai mult nici mai puţin de 135.000 de tone de ţiţei. După ce capturarea navei a depăşit statutul de zvon, fiind confirmată oficial de către Organizaţia Maritimă Internaţionala, au început să curgă şi detaliile legate de modul în care aceasta a avut loc.
Din capul locului trebuie menţionat faptul că, în cazul unor nave cu o încărcătură atât de valoroasă prezenţa la bord a echipelor de securitate este, teoretic şi de bun simţ, obligatorie, o astfel de echipă nu se afla şi la bordul navei în cauză, armatorii considerând probabil că dimensiunile şi alura impozantă ale colosului ar fi de natură să descurajeze un eventual atac. Somalezii au dat însă dovadă de un tupeu fără limite şi după ce un prim atac lansat la orele 09.23 UTC în poziţia 15.58 N şi 061.02 E (la aproximativ 250 de mile SE de Ras Al Madrakan, Oman ), a eşuat datorită manevrelor de schimbare a direcţiei de deplasare şi creşterii vitezei, a urmat regruparea piraţilor la bordul unei nave-mamă şi lansarea unei a doua „ofensive” asupra tancului petrolier, în urma căreia, zece piraţi înarmaţi cu automate AK 47 şi aruncătoare de grenade au reuşit să urce la bord şi să ia ostatici pe cei 26 de membri ai echipajului.
În acelaşi timp trebuie spus că, site-ul SomaliaReport.com avertizase asupra faptului că la sfârşitul săptămânii anterioare, trei grupuri masive de piraţi părăsiseră coastele Somaliei. Ca urmare a acestui fapt, luni, pe 7 mai, OceanUSLive.com a informat despre un prim atac asupra unei nave ( neconfirmat de către IMO), miercuri, la 345 de mile est de Insula Socotra, Yemen, a avut loc un schimb de focuri între piraţi şi echipa de securitate a unui tanc petrolier, iar în dimineaţa zilei de joi, la 262 mile est de aceeaşi insulă, şase piraţi înarmaţi au deschis focul asupra unei a treia nave de transport de produse petroliere, fără a reuşi preluarea acesteia.
Echipajul luat ostatic la bordul „Smyrni” este unul multinaţional dar, pentru moment, nu se cunosc naţionalităţile acestora.
Later edit :ultimele date aparute ce fac referire la echipaj sunt contradictorii – in timp ce unele surse mentin numarul de 26 (11 indieni, 14 filipinezi si un roman), altele vorbesc de 17 navigatori (9 indieni si 8 filipinezi). Vom reveni pe masura ce datele vor deveni oficiale.
► În urma efectuării unor lucrări de sudură, la bordul portcontainerului «MSC Idil» a avut loc o explozie de intensitate medie. Nava a suferit avarii ale corpului, tancurilor de combustibil si magaziilor de marfă situate în apropierea deflagraţiei. Găurile de apă produse la corp au dus la infiltraţii ce au canarisit nava, determinând echipajul să ia măsuri de punere în funcţiune a tuturor pompelor ce au putut fi conectate, pentru menţinerea flotabilităţii. Explozia a avut loc în după-amiaza zilei de 11 mai, la 60 de mile nord de San Juan, Puerto Rico. Garda de Coastă a intervenit cu un elicopter şi o nava specializată care monitorizează situaţia portcontainerului, la bord aflându-se importante cantităţi de ulei, motorină şi combustibil greu. Nici o persoană din cei 25 de membri ai echipajului nu a fost rănită de explozie.
► Pe râul Parana, la kilometrul 102, în apropierea portului Zarana, remorcherul de 32 de metri lungime «Ava Payagua » a colizionat şlepul autopropulsat « Rio Turbio ». Dacă remorcherul nu a suferit avarii importante iar cei 12 membri ai echipajului acestuia au scăpat fără a fi răniţi în urma coliziunii, nu acelaşi lucru se poate spune despre şlepul « Rio Turbio » care în prima fază s-a răsturnat pentru ca mai apoi să se « aşeze » pe fundul puţin adânc al râului.
Autorităţile au mobilizat la locul tragediei mai multe nave de intervenţie, scafandrii uneia dintre ele reuşind să scoată, afectat de hipotermie dar în viaţa, dintr-un compartiment al navei în care se menţinuse miraculos o pernă de aer, pe ofiţerul mecanic al şlepului. Ulterior, au fost aduse la suprafaţă corpurile neînsufleţite ale altor patru membri ai echipajului iar pentru alţi trei, daţi dispăruţi, căutările continuă. Echipajul remorcherului a fost reţinut pentru cercetări.
► Pescadorul de 164 de picioare lungime “Eihatsu Maru” a eşuat, la doar 35 de metri de ţărm, la Clifton Beach, Cape Town, Africa de Sud. Cauza eşuării a fost vizibilitatea extrem de scăzută datorată ceţei dense. 19 dintre cei 28 de membri ai echipajului au fost preluaţi de echipele de salvare în timp ce restul de 9, plus câinele echipajului, au ales să rămână la în continuare la bord. Atât motorul principal cât şi diesel-generatoarele navei sunt funcţionale dar dezeşuarea nu va fi posibilă fără intervenţia unor remorchere, pescadorul fiind destul de bine « înfipt » în nisip.
Conform unei inspecţii preliminare, nu s-au constatat avarii la corp.

  1. nemo
    16 mai 2012 la 10:25

    O ARMĂ NOUĂ REALIZATĂ ÎN STATELE UNITE ÎMPOTRIVA PIRAŢILOR
    http://lnr-mangalia.ro/?p=1143

    Felicitari ptr. blog, foarte interesant si profesionist !
    Ziaristii din presa constanteana ar trebui sa ia lectii de aici, de multe ori articolele lor cu tematica marina sunt insuficient documentate…
    Vad ca numarul vizitatorilor unici creste mereu, succes pe viitor !
    FULL AHEAD !

    Nemo

  2. 16 mai 2012 la 12:13

    Multumesc mult ! Va mai astept cu comentarii si sugestii si chiar va rog ca atunci cand mai scap cate o „chifla”, sa ma trageti de urechi. Oameni suntem si mai gresim.

  3. 16 mai 2012 la 12:20

    Wow !!! Acum am deschis link-ul… Ce-i frate avionul ala ???
    P.S. Felicitari si dvs. Keep walking !

  1. 21 mai 2012 la 9:39

Lasă un comentariu

Laurentiu Mironescu

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why ...

Shipwreck Log

Probabil, cel mai bun blog "maritime&offshore". Pentru că e singurul...