Prima pagină > TeleJurnal de Bord > „Poveşti” pescăreşti

„Poveşti” pescăreşti

Probabil mulţi aţi văzut măcar unul dintre episoadele dedicate de canalul Discovery pescarilor din Marea Bering şi Marea Nordului. „The Deadliest Catch” a prezentat pe parcursul a opt sezoane viaţa nu tocmai uşoară a pescarilor de crab de zăpadă, surprinzând în episoadele sale chiar şi evenimente de pierdere a unor nave, accidente, oameni aruncaţi de valuri peste copastie. În fine, ceea ce vreau să subliniez este faptul că vaporaşele şi trawlerele pescăreşti sunt unele dintre cele mai expuse date fiind şi caracteristicile hidro-meteo nu tocmai prielnice în care se află cele mai tentante şi profitabile zone de pescuit. Nici nu am încheiat bine prezentarea evenimentelor din luna mai şi iunie vine peste noi cu două eşuări din această categorie. Astfel, „Mata’U”, 21 de metri lungime, a ajuns, împins de furtună, pe rocile unui recif al atolului Pukapuka. Pescadorul tocmai încheiase o ieşire de trei săptămâni de pescuit de ton. Echipajul a alertat MRCC Papeete care a trimis în zonă o navă de salvare. Cei şase marinari aflaţi la bord au fost preluaţi şi transportaţi în siguranţă la uscat.
În aceeaşi zi, părăsind exoticul Tahiti, Polinezia Franceză şi Pacificul, ajungem în Atlantic, în largul coastelor New Jersey-ului unde, în condiţii similare, pescadorul „Southern Comfort” a lovit fundul stâncos, a luat apă şi s-a scufundat din fericire în ape puţin adânci. Echipajul format tot din şase membri a părăsit nava într-o plută de salvare şi a fost preluat ulterior de o navă a US Coast Guard. Lăsând deoparte faptul că incidentul este fără îndoială unul nefericit, nu am putut să nu remarc calitatea şi simţul artistic al fotografului USCG care a surprins cele două imagini.
Celor două eşuări li se mai adaugă şi „Italian Princess” (163 GT) care a început să ia apă la 32 mile SE de Nantucket şi a fost remorcată pentru reparaţii către portul din care plecase, New Bedford dar şi „Royal Sovereign” (17 metri lungime) care a devenit neguvernabilă în apropierea portului englez Sovereign, ca urmare a unei defecţiuni la maşina cârmei.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un comentariu

Laurentiu Mironescu

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why ...

Shipwreck Log

Probabil, cel mai bun blog "maritime&offshore". Pentru că e singurul...